Sfaturi utile

Primul pas in inceperea unui program de exercitii aerobice este sa vorbesti cu un medic. Acest lucru devine prioritar mai ales daca ai peste 40 de ani, daca bei sau fumezi sau daca ai surplus de greutate si duci o viata sedentara.
Doctorul te poate ajuta sa-ti alcatuiesti un program de exerciti potrivit tie.

Nu trece peste incalzire

Un alt lucru important, neluat in seama de multa lume, este incalzirea inainte de exercitiile de aerobic. Incepe prin a-ti incalzi muschii printr-un mers rapid timp de cinci-zece minute; apoi intinde-ti tot corpul. “Daca nu ai timp pentru o incalzire amanuntita, incepe cu exercitii lejere care iti stimuleaza circulatia”, ne sfatuieste medicul generalist Adrian Enisei.

Nu cauta false piedici

In pofida beneficiilor fizice pe care le cunoastem si care sunt supramediatizate, majoritatea practicantilor de aerobic nu executa exercitiile in mod regulat. Motivele sunt multiple, dar pot fi categorisite in trei grupe: lipsa de timp, bani si motivatie. Multi oameni au o impresie gresita despre intensitatea exercitiilor aerobice.

Respecta un program

Programele de exercitii recomandate de obicei sunt deosebit de rigide si cei interesati se descurajeaza dupa o vreme daca nu reusesc sa se tina de un anumit program. Cel mai bine este sa fii hotarata in privinta rezultatelor pe care vrei sa le obtii in urma exercitiilor.

Adapteaza sportul stilului tau de viata

Incearca sa adaptezi activitatea fizica stilului tau de viata. Poti, de exemplu, sa-ti pui bicicleta sau stepperul in fata televizorului, in timpul emisiunii tale preferate. Astfel te misti relaxat si constant. Si cel mai mic gen de efort conteaza.

Daca nu e aerobic, poate fi alt sport

Daca ai vreo problema de sanatate care te impiedica sa faci efort aerobic, discuta cu un medic in privinta alternativelor. De exemplu, daca ai arterita, inotul este optiunea pe care trebuie sa o urmezi.